برمحمّد و آل محمّد صلوات
برمحمّد و آل محمّد صلوات
.

 

 

 

 

 

 

معنی انتظار
معنی انتظار این است که انسان زمینه و آمادگی برای اطاعت و پیوستن به آن حضرت را در خود آماده کند و همچنین زمینه ساز ظهور آن حضرت باشد.1
پاداش انتظار
امام باقر علیه السلام فرمودند: «بدانید که منتظر ظهور حضرت مهدی علیه السلام پاداشش،همانند پاداش کسی است که روزها روزه دار و شب ها متهجد و شب زنده دار است.»2
حال انتظار
امام باقر علیه السلام فرمودند:«کسی که در حال انتظار فرج بمیرد، از این که در هنگام مرگ میان خیمه ی حضرت مهدی و جمع لشکریان آن حضرت نبوده،ضرری نکرده است.»3
جریان انتظار
جیان انتظار،یک امر عمومی است. تمام بشر و تمام جوامع،منتظر روزی هستند که عدل،گسترده شود؛اما ما شیعه ها گذشته از این معنای عمومی،منتظر کسی هستیم که معدوم نیست و برای ما حاضر است، ما غایبیم و او غایب نیست. ما منتظر ادراک مهدی موجود موعود علیه السلام هستیم؛ پس این فرق اساسی بین اسلام و سایر جوامع است.4
1-آثار تربیتی انتظار،نشریه موعود شماره6،15.
2-الکافی2،22
3-الکافی1،372.
4- از بیانات آیت الله جوادی آملی حفظه الله در مسجد مقدس جمکران،نیمه شعبان 1425.کتابهزار و یک نکته پیرامون حضرت مهدی ع . ص 349

آزمایش به وسیله ی غیبت حضرت مهدی علیه السلام از سخت ترین آزمایش های الهی است. و این از دو جهت است:
1- از جهت اصل غیبت که چون بسار طولانی میشود،بسیاری از مردم دستخوش شک و تردید می شوند.
2- از نظر سختی ها و فشارها و پیشامدهای ناگوار که در دوران غیبت رخ می دهد و مردم را دگرگون می سازد.به طوری که حفظ ایمان و استقامت در دین،کاری سخت و دشوار میگردد و ایمان مردم در معرض مخاطرات شدید قرار میگیرد.
منتخب الاثر:171 و 177
امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمود: هنگامی که پنجمین فرزندم غلیب شد،مواظب دین خود باشید،مبادا کسی شما را از دین خارج کند. او به ناگزیر،غیبتی خواهد داشت،به طوریکه گروهی از مؤمنان از عقیده خویش برمی گردند.خدا بوسیله غیبت بندگان خویش را آزمایش میکند...
اصول کافی ج1 ص 337
یکی از علتهای غیبتهای امام زمان علیه السلام آزمایش مردم است. گروهی که ایمان استوار ندارند،باطنشان ظاهر می شود و دستخوش شک و تردید می گردند و کسانی که ایمان در اعماق قلبشان ریشه دوانده است، به سبب انتظار ظهور آن حضرت و ایستادگی در برابرشدائد،پخته تر و شایسته تر می گردند و به درجات بلندی از اجر و پاداش الهی نایل می گردند.
سیره پیشوایان:670
ولی اگه عاشق واقعی آقا امام مان علیه السلام باشیم. دیگه سختی برای ما شیرین تر از عسل میشه!!

 
 

فرارسیدن روزهای ولادت امام حسین (ع) سید الشهداء ، حضرت عباس (ع) ، ابالفضل ، و امام علی بن الحسین (ع) ، زین العابدین بر تمامی شیعیان جهان تمبارک باشد.

 
 

ماه رجب تموم شد. خودم باورم نمیشه! اوایل ماه رجب با خودم می گفتم دیگه تو ماه رجب آدم میشم!دیگه دل آقا رو نمیشکنم!ولی ماه رجبم تموم شد و هیچ تغییری نکردم...! خدا عاقبت همه رو بخیر کنه!
ماه شعبان آمد!باز وعده های .... خدایا خودت کمکم کن تا سرباز خوبی برای صاحب الزمان باشم!
آقا خودت کمکم کن!
مولا دلم گرفته!
دیگه خسته شدم از اعمال و رفتارم! از توبه شکستن و ...
خودت یه نیرو به بنده گنهکار بده تا قوت بگیره ! آقا کمکم کن...
میترسم ماه شعبان هم مثل یه چشم به هم زدن بره ولی بنده تغییری نکرده باشم...
مولای من خودت کمکم کن...
التماس دعا

 
 

ای پدر مهربانم!
ای آرام جانم!
ای مونس دلم!
ای امید و آرزویم!
ای معشوق بی نظیرم!
ای سرمایه زندگی ام!
ای دار و ندارم!
ای آشنای غریب!
و ای مولای عزیزتر از جانم!
باز هم مثل همیشه:
نگاهم کن!
صدایم نما!
راهنما و معلمم باش!
معشوقم باش!
نوازشم کن!
آرامش قلبم باش!
دستم را بگیر!
و مراقبم باش!
و بگذار فقط:
به تو بنگرم!
تو را صدا بزنم!
عاشق تو باشم!
تو را بجویم!
به تو بیندشم!
نام تو را ببرم!
فضائل و خوبی های تو را نقل کنم!
از تو دم زده و سنگ تو را به سینه بزنم!
و خدمت گذار مخلص تو باشم!
یا اباصالح ادرکنی

 
 


دانلود
حضرت مهدی
حضور قلب
خودشناسی
مشکلات جوانان
مذهب در زندگی
حق الناس

 
 

روح نماز
نماز باز دارنده از فحشا و منكرات است. نماز و صلات از وصلت و پيوند است، يا از زيارت و ديدار. حضرت امير عليه السلام در تفسير قد قامت صلواة فرموده : يعنى وقت ديدار يا رحمت فرا رسيد. (1)
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: هر كس نمازش او را از زشتى و گناه باز ندارد، از خدا دورتر مي‌شود. نماز كسى كه از نمازش اطاعت نمي‌كند نماز نيست. اطاعت نماز يعنى بازداشتن از گناه و زشتى.
روايت است يكى از انصار همراه پيامبر نماز مي‌خواند، ولى مرتكب گناه مي‌شد. به پيامبر گفتند، فرمود: بالاخره روزى نمازش از گناه باز خواهد داشت چندى نگذشت كه توبه كرد!
امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس مي‌خواهد بداند نمازش قبول شده يا نه، بنگرد آيا نمازش او را از فحشا و منكر باز داشته است يا نه؟ به هر مقدار كه باز داشته، همان مقدار از نمازش پذيرفته شده است. نماز بى روح تأثيرى در جلوگيرى از گناه ندارد. و اين حقيقتى قرآنى است. نمازى كه خاصيت بازدارندگى از گناه را نداشته باشد، تنها شكلى از نماز و اسكلتى بى روح است. هر مقدار كه نماز روح داشته باشد، تاثير گذار است. نماز بى روح نوعى نفاق است. نفاق آنست كه خشوع اندام، بيش از خشوع دل و درون باشد. هر مقدار از نماز كه فاقد روح باشد، به سوى خدا بالا نمي‌رود. آيات و روايات نشان مي‌دهد نماز، تنها اعمال و حركات ظاهرى نيست.
خداوند مي‌فرمايد "واى بر نمازگزارانى كه در نمازشان اهل سهو و سهل انگارى هستند". اين آيه غفلت نمازگزاران را مذمت و سرزنش مي‌كند، با آن كه نماز مي‌خوانند. مؤمنانى رستگارند كه در نمازشان خاشع باشند. نماز را براى ياد من بر پا دار. نماز را در حال مستى نخوانيد تا آنكه بدانيد چه مي‌گوييد.(2) گفته‌اند مستى، هم مستى شراب است و هم مستى دنيا، چرا كه مست نمي‌فهمد چه مي‌گويد.
امام صادق فرمود: هر كس مي‌خواهد بداند نمازش قبول شده يا نه، بنگرد آيا نمازش او را از فحشا و منكر باز داشته است يا نه؟ به هر مقدار كه باز داشته، همان مقدار از نمازش پذيرفته شده است. نماز بى روح تأثيرى در جلوگيرى از گناه ندارد
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: خداوند به نمازگزارى كه قلبش همراه دلش حاضر نباشد نمي‌نگرد. وقتى نماز واجب مي‌خوانى، سر وقت بخوان، به گونه نماز وداع كننده اى كه مي‌ترسد ديگر بازگشتى نداشته باشد. يعنى گويا آخرين نماز است.
حضرت ابراهيم كه درود خدا بر او باد هنگام نماز و نيايش، ناله‌اش از مسافتي طولاني شنيده مي‌شد و در نمازش مثل بيمناكان، زارى مي‌كرد. به نقل از يكى از همسران پيامبر: رسول خدا صلى الله عليه و آله با ما مشغول صحبت بود، وقت نماز كه مي‌رسيد گويى ما را نمي‌شناخت.
اميرالمومنين عليه السلام هنگام وضو از بيم خدا رنگ از چهره‌اش مي‌پريد و هر گاه وقت نماز مي‌رسيد، مي‌لرزيد و رنگ به رنگ مي‌شد. علت آنرا پرسيدند، فرمود: هنگام اداى امانتى رسيده است كه آسمانها و زمين از پذيرفتن آن ابا كردند و ترسيدند.
امام حسن مجتبى عليه السلام وقتى از وضو گرفتن فارغ مي‌شد، رنگش عوض مي‌شد. وقتى از او پرسيدند فرمود: كسيكه كى خواهد بر خداى صاحب عرش وارد شود، سزاوار است رنگ ببازد.!
امام سجاد هنگام وضو رنگش دگرگون مي‌شد، خانواده اش پرسيدند اين چه حالتى است كه هنگام وضو پيدا مي‌كنى ؟ فرمود: آيا مي‌دانى در حضور چه كسى مي‌خواهم بايستم ؟ گاهى در نماز عبا از دوشش ‍ مي‌افتاد، ولى آنرا درست نمي‌كرد تا نمازش پايان يابد، علت را پرسيدند، فرمود: مي‌دانيد در برابر چه كسى ايستاده بودم؟ نماز بنده به مقدارى پذيرفته است كه اقبال و توجه قلبى داشته باشد.
وقتى امام سجاد عليه السلام به نماز مي‌ايستاد، مثل تنه يك درخت بى حركت بود، مگر آنچه را باد تكان دهد!
یا صاحب الزمان!مولای ما خودت کمکمان کن که این طور باشیم!!!
1- الصلاه فى الكتاب و السنة، ص 146
2-نساء، آيه 43
نماز عارفانه، جواد محدثى، ترجمه اسرار الصلواة، ميرزا جواد ملكى تبريزى
 

ای دل غافل کمی هوشیار شو
خواب غفلت تا به کی،بیدار شو
از رفیقانت نمانده هیچ کس
صرف شد عمرت به غفلت سر بسر
منزلت قبرست و مونس مار و مور
کی شوی بیدار از خواب غرور
یک دمی بنشین بحالت گریه کن
تلخی جان کندنت را چاره کن
را بود دور و دراز و پر خطر
بار سنگینت بدوش، عیبی بسر
آقا بیا
یا صاحب الزمان،آقا خودت کمک کن دیگه بتونم با نفسم مبارزه کنم!دیگه گناه نکنم!آقا خودت منو برای خودت بزرگ کن!

 
 

چشمت به غمزه ما را ....مست و خراب کرده

خاک وجودمان را لبریز آب کرده

یک روز عهد بستم روز دگر شکستم

چشم ات برای این جرم ما را عذاب کرده

جمعه سر نمازم کردم تو را دعایی

از جاده ی مه آلود باشد که باز آیی

باز آ که دست های عشاق خسته تر شد

از دست این جدایی دل ها شکسته تر شد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, توسط US |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.